Saturday 26 November 2011

Long Distance Relationship

Lame da aku tak update blog even aku da ada lappy sendiri. Kenapa ea? Erm. Sebab aku tak tau nak tulis apa kat blog aku ni. Well, semalam aku ada baca pasal Long Distance Relatonship(LDR) ni kat Terfaktab. And aku dapat rasakan betapa dia tak sukakan LDR ni. Yup. Mungkin pengalaman dia yang menyebabkan dia macam tu. Tapi bagi aku dalam relationship ni ada jugak pros and cons dia. Tak kisah la ko SDR ke LDR. Aku tak la kata LDR ni better sebab aku in LDR. NO! Sebab benda-benda macam ni terpulang kat diri sendiri. Kalau pasangan kau dekat pon depan mata, tapi kalau dia tu jenis menggatal, menggatal juga la dia. Tak kisah la kau cuba nak control dia macam mana pon. Sebab aku da tengok kawan-kawan aku ramai da. Couple satu kelas tapi malam konon-konon cakap buat kerja tapi dok keluar ngan perempuan lain. Jadah nye la kan? So, benda ni dalam relationship ni terpulang pada diri sendiri. Tak kisah la jauh ke dekat. Yang penting dalam relationship tu kejujuran tu penting. Bagi aku yang paling penting dalam relationship adalah kejujuran. Dari kejujuran tu la datangnya kesetiaan. Sebab bila  da jujur ngan pasangan, automatically kau akan setia dengan pasangan kau tu. 


Then bila cakap pasal dia tak dapat tolong masa kau susah. Really? Ye dia memang tak boleh tolong dari segi fizikal, tapi si dia boleh tenangkan dengan kata-kata semangat yang kau tak kan dapat dari kawan-kawan kau kalau dia betul-betul memahami kau. Dan bila kau susah mesti ke dia je yang boleh tolong kau tukarkan tayar kereta? Family kau takde? Apa guna ada family, kawan-kawan yang dekat? 


Ye tipu la kalau aku cakap memang cemburu kalau tengok orang pergi dating bila weekend. Tapi kan ada je kawan-kawan yang single boleh ajak tengok wayang, main boling sama-sama. Memang tak sama but think positive. The day will come. Dan bila tiba hari jumpa tu kau akan rasa perasaan yang orang lain tak rasa. U can spend a very good quality time with your girlfriend or boyfriend. Trust me. 


Tak kisah la LDR ke SDR ke sama je. Yang penting tanya hati sendiri sama ada betul-betul kau sayangkan dia atau tak. Sebab kalau kau betul-betul sayangkan dia, kau tak kan buat benda yang bole relationship tu terputus di tengah jalan. 












Just saying: We'll make it work to prove them wrong...

No comments:

Post a Comment