Saturday 12 May 2012

Hati

Lately, aku selalu tengok page facebook kawan baik aku masa sekolah dulu. Aku jadi kesian dan sangat takut. Aku tak pasti apa yang terjadi antara dia dan suami dia. Or should I call ex-husband? I don't know. Tapi aku tengok status relationship kat facebook die is 'divorced'. Damn I really scared that word. Aku kesian kat dia bukan ape, sebab die baru je habis pantang bersalin. Yes that's why. Anak dia sangat comel. Masa dia kahwin aku pergi ke majlis tu. Aku rasa sangat happy untuk dia. Sebab dia seorang perempuan yang baik. Bayangkan dalam usia yang muda baru mencecah 24 tahun sudah jadi seorang ibu tunggal. Anak pun masih kecil dan comel. Kalau aku la memang aku tak kuat. Sebab anak tu la pengikat kasih sayang sebenarnya. Tanda kasih sayang. Really feel sorry for you girl. Just be strong. There's someone out there who better than him maybe.


Aku tak dapat bayangkan kalau aku yang hadapi benda tu. Even right now i'm far from Mr Teddy, i feel like hell and miss him damn much! Kalau Mr Teddy marah ke merajuk ke tak pun x reply bbm aku rasa sangat messy. Aku tak dapat bayang kan. Langsung tak.


Well, hati. Bagi aku bila dari hati dah ada perasaan sayang, jangan di hancurkan. Jangan di buang. Perasaan sayang tu akan sentiasa ada. Lain la kalau kau memang tak pernah langsung ada rasa sayang. Perasaan sayang itu datang tanpa di pinta. Bila orang da bagi kau hati dia, jaga la baik-baik. Jangan kau hancurkan hati tu. Jangan bila sampai satu hari hati dia dah betul-betul hancur, langsung kau tak akan boleh tampal, baiki atau kutip hati tu.


Sebab aku ambil contoh masa aku dengan ex aku yang si gila tu. Masa aku dengan dia dulu, ye memang aku sayang gila kat dia. Tapi tiba-tiba aku dapat tahu yang dia tunang dengan orang lain. Pilihan mak katanya. Padahal dia yang bekenan ngan perempuan tu. At last datang balik kat aku. Merayu kat aku cakap aku masih sayangkan dia. Maaf. Hati aku milik orang lain dan aku berdoa hanya untuk dia. Dia means Mr Teddy. 

No comments:

Post a Comment