Wednesday 3 August 2011

Benda yang aku tak suka bila lepak

Hari tu aku dok lepak jalan-jalan ngan membe-membe aku. Biasa la kan kalo dok lepak-lepak ngan girlfrens. Gossiping memang tak leh nak elak. Hehe. Pastu dok pusing-pusing window shopping sikit.  Biasa la kan dok singgah tengok kasut, baju and macam-macam la. Tapi kalo da name hangout, lepak ngan membe ade je yang nak dok bawak pakwe. Nape ea? Ni aku listkan benda yang aku tak suka bila lepak.

1. Dok sms pakwe/makwe tak behenti
   



 Ok aku tak suke benda ni. Kate keluar ngan membe tapi tangan asyik la dok sms ke bbm ngan pakwe/makwe. Cam ko sorang la ade pakwe/makwe kan. Orang lain tak de la?. Kalo dok main sms ke bbm dengar orang cakap takpe, ni dok menonong je langsung tak dengar. Orang panggil pon x nyahut. Ape ko ingat aku tunggul? Nak sms pon balik umah sms la wei. Cam tak hormat orang kalau camtu. Cuba org wat ko camtu. Ape ko rase?


2. Sibok dok risau mane pakwe/makwe pegi mane
   

Ni lagi satu. Adoiyai kalo da dok lepak ngan membe,dok jalan ngan membe ko tu ape masalah ko nak risau sangat pasal pakwe/makwe ko? Diorang tu bukan kecik lagi..agak2 la kalo nk asek dok sibok je tnye kat mane. Orang lain pon ade pakwe/makwe gak la.

3. Emo ngan pakwe/makwe pastu ngan kite pon wat muke moody.


Aku nyirap kalo camni. Ko da kua nak lepak pastu gado pakwe/makwe ko xbagi kua pastu moody ngan membe. Pehal? Letak tepi la benda tu. Nyampah aku benda ni. Tapi benda ni slalu jadi bile aku hangout ngan membe pompuan. Hampeh je.

4. Ikut cakap die je nak g mane



Eeiiii. Aku geram gak ni. Aku tak suka. Kalau aku yang ajak so kene ikut aku la, Tak pon same-same la nak pegi mana. Ni tak asyik nak ikut dia je nak g mane sedangkan aku yang ajak. Eh, Lebey pulak.


5. Tak memasal kene keluarkan duit belanje member diorang


Hari tu aku terkena la pulak kan. Aku ajak dia keluar pastu dia cakap member dia nak ikut. Ok aku tak kisah. Nak aku amek pon aku ok je. Tapi kalau minum pun aku yang nak kene keluarkan duit bayar. Mak ai...melampau. Kalau takde duit ko dok diam-diam je kat umah. Takyah nak menggedik ikut keluar. Pakai je lawa mekap bagai. Bukak purse rakde duit. Hampeh.


Haa itu je kot. Kalau ade lagi nanti aku tulis lagi. Haishhh~~


Just saying : sekarang ni sume gune duit...haish~~

No comments:

Post a Comment