Friday 8 April 2011

Jangan marah kalau lelaki obses bola

Oh bola..bola...makan bola, tido bola, minum bola. Haha tapi tu dulu. Tapi sekarang da tak. Aku tak tahu istilah apa. Hehe. Tapi lelaki memang tak dapat dipisahkan dengan bola kecuali kalau lelaki tu bukan lelaki sejati. Ooopss!!Yup walaupun lelaki tu tak rajin tengok bola, tapi mesti die minat jugak bola and ada fave team. Tapi kalau perempuan pulak, die akan tengok player. Termasuk aku la tuh. Yeah of coz la. Contohnya masa Piala Suzuki hari tu, dalam sekelip mata je Khairul Fahmi and Safee Sali tu femes. Yang tak ensem pon boleh jd ensem. Haha. Tapi aku bukan nak cite pasal pompuan dan bola. Tapi aku nak cite pasal lelaki dan bola. Sebab aku sendiri melaluinye. Ye! Si dia sangat obses dengan bola. Lagi2 dengan Man U die tu. Ooohhh tolong la awak!! Dan sebab Man U jugak la kitorang selalu betekak. Sebabnye aku minat Gerard which is dalam team Liverpool. Memang musuh la kan. Haha. Pernah si dia monyok gile sebab Man U kalah dengan Liverpool. Hehe. Bayangkan la betapa obses nye die dengan Man U dia tu. Huhu. Tapi takpe, walaupon awak minat Man u, saya tetap sayang awak. *wink*

oh si botak rooney dan si comel gerard~~


Well, lelaki memang suke dok lepak kedai mamak ke, kedai makan mane2 la untuk tengok bola. Yep, so kepada awek2 yang ade bf die suke lepak kedai mamak tengok bola, jangan marah. Rileks je. Sebab bagi lelaki, bila tengok bola ianya satu kepuasan. And lagi2 bile team yang diorang sokong tu menang. Lagi la kepuasan melanda. So, takyah la nak merajuk ke ape ke. Tak de ape nye. Kalau tak pon apa kata korang join skali bf korang tu tengok bola. Mesti seronok sebab dapat have fun same2. And at the same time dapat la memahami minat pasangan korang tu. 

Sebut pasal memahami ni kan, aku ade cerita. Ada sekali tu si dia nak men PES. Ye, men Pes je pon sebab kawan die ajak. Well aku tak kisah kalau die nak men masa aku da tido. Tapi disebabkan kawan die ajak, die men jugak. Aku merajuk. Yep. Aku merajuk sebab masa tu aku nak tido da. Tunggu la jap kan. Dia tak dulik pon aku merajuk. Huh! Nak aje aku tulis kat status fb besa2 'kenapalah orang dulu2 cipta bola ni kan'. Aku bagitau dia camtu. Then dia cakap kat aku camni, 'awak lagi suke kalu benda tu tak pernah ade dari faham ape yang saya minat kan?'. Oh, aku rasa cam kene tampar je masa tu. Bukan aku tak faham, aku cume...erm..biase la kan. So. start that moment, aku sedar something. Yang kite memang kene memahami pasangan kita. Not just sayang, cinta or setia. And si dia cakap benda yang sama. Yang penting memahami and percaya. Ye, si dia sentiasa memahami aku and always support aku. Why don't i do the same thing,right?

So, kepada gf di luar sana, jangan marah kalau bf korang minat bola, men bola ke PES ke atau berkaitan dengan bola especially futsal. Tu salah satu sport kan. Boleh sihat ape. Takyah la nak merajuk sakan. Paling lame diorang main pon 3 jam je. Kite sebagai gf kene support. We support each other. Then the relationship will feel great!




just saying : teringin nak men futsal dengan si dia...ermmmm

No comments:

Post a Comment