Monday 4 April 2011

Susah orang sombong tak bertempat

Semalam ade keje kawen kat rumah kawan aku. Tapi aku tak dapat datang. Sori babe tak dapat datang sebab senggugut aku tiba2 datang. Sakit gile and sekarang pon still sakit lagi nih. Biasala orang perempuan...hehe. 
Oh ya, kebetulan abah aku pergi keje kawen jugak. Aku jadi pelik bila ada orang sombong tak bertempat. Kenapa ye? Konon dapat menantu dari family kaya pastu taknak jemput keluarga datang? Apa bangga sangat ke dapat menantu kaya? Malu ke dengan keluarga sendiri yang hidup sederhana? Wei, tak gelojoh la tak jakun pon dengan menantu kaye ko tu! Bukan bawak mati pon kaye tu. In fact, yang kaye tu keluarga menantu ye? Not your family. Pastu jenis tak reti nak tegur orang. Selisih sebelah sepupu pon tak tegor? Ok la fine kalau tak nak tegur sepupu sendiri. Tapi tak kan ngan bapak sedara kau yang wali kau tu pon kau taknak tegur? Apa kau ingat muka kau lawa tak standard la nak tegur? Wei, setakat la eye shadow kau tu tebal tak yah la. Aku rasa aku lagi comel kot. Tak yah la nak bangga dengan harta dunia. Nak bangga dengan pangkat tinggi. Kalau pangkat ko tinggi langit pon, harta kau banyak satu dunia pon, tapi takde bahasa, orang takkan hormat jugak. Contoh nye tu ha Hosni Mubarak tu ha. Kaye ape tapi rakyat tetap tak suke. Haha. Ade kene mengena ke?


Bia la muka tak cantik, keje biasa, tapi kalau ade budi bahasa, orang akan hormat kita.Ingat2 la. Dunia ni bentuk sfera. What goes around comes around. 




just saying : harta dunia boleh cari...tapi harta untuk akhirat?

No comments:

Post a Comment